horselive

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Ida Andersson - 24 februari 2011 22:37

Jag är jätte trött idag.


Har inte haft så mycket tid att blogga.

Men imorgon ska jag verkligen försöka blogga ordentligt.

Mycket roliga inlägg!


Men kan passa på att säga att vi har haft besöks rekord, vilket jag gillar !!


Men vi höres imorgon ! (L)


 

Av Ida Andersson - 24 februari 2011 14:53

Nu ska jag förklara en ridövning som vi gjorde på träningen idag, så jag hoppas ni förstår!


  

Så ser det ut, det börjar med att man rider i mellangallop längs långsidan.

Sen ska man samla innan man går in i en tio meters volt där man ska fortsätta att sammla, sedan rider man diagonalt på bilden och imellan ska man göra ett enkelt byte, alltså bryta av till skritt, skritta några steg fatta ny gallop så att det blir rätt i rätt varv.


Hoppas ni förstår och hoppas ni kan använda er av det, ni får gärna skriva vad ni tycker om det för då kan jag fortsätta lägga upp ridövningar!


 

http://dressyrteam.blogg.se/

Av Ida Andersson - 24 februari 2011 14:36

Här kommer en mini-tävling.

Det går ut på att ni ska gissa hur många bilder som finns på bilden, man får gissa två gånger och den som gissar rätt eller närmast får...

Ja det får ni se ;)


  

Hehe. ja lycka till ! :D(L)



 

http://dressyrteam.blogg.se/

Av Ida Andersson - 24 februari 2011 14:29

Fråga till er :



Är det lönt att ha frågestund här på bloggen ??


  

http://dressyrteam.blogg.se/

Av Ida Andersson - 24 februari 2011 14:17

Nu är jag hemma från träningen, jag var jätte nervös för hur det skulle gå med lastningen men det gick faktiskt bra när vi lastade han först.

Oc efter träningen gick han in på andra gången !


Så roligt när det går bra.

Träningen gick också jätte bra, både han och jag tycker det är jätte roligt att komma igång, jag fick träna lite på att få han bära sig själv och att länga och samla honom.


Fick också lite roliga övningar som man kunde öva på.

Tänkte jag kunde ladda upp dem övningarna sen.


Ja igår så ladda jag kameran, men ni tror inte att jag GLÖMMER den ?!!!

Åhhhh, så jäkla störigt men jag ska skritta honom imorgon så då får vi ta några söta bilder..


Imorgon ska jag och mamma fixa i stallet till alla hästar.

För Martina och hennes mamma ska redan imorgon bitti åka till Göteborg Horse Show.


Jag längtar jätte mycket tills på lördag då vi ska åka upp ditt.

Jag kommer verkligen shoppa gärnet !


Ikväll kommer mina tjejer och vi ska kolla på film och sova över men jag kommer fortsätta att blogga!


Och snart kommer en mini-tävling så håll ögonen öppna ;)(L)


 

http://dressyrteam.blogg.se/

Presentation


Bild på mig :D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards